הקול

ישנם מספרים, בעיקר במזרח שהקול הוא הכלי העיקרי בסיפורם. רגליהם וידיהם שלובות אך קולם משתנה בהתאם לתנועת הסיפור.
הדבר הראשון המאגד את כל המספרים באשר הם הוא שקולם יוצא החוצה.
, גם שאנו לוחשים או מדברים בשקט אף פעם הקול לא נשאר בחלל הפה. בעניין הזה מספרי הסיפורים והשחקנים על הבמה מאד דומים שכן אף כי שחקן לוחש בבמה, כל הקהל שומע.

הקול הוא כמו מוסיקה.
אם הוא יהיה מונוטוני זה יכביד וישעמם את הקהל כך גם אם נלחש כל הזמן או נצעק.
אם לא נשמור על שתיקות ואף אם קצב דיבורינו יהי אחיד הדבר ישעמם את הקהל בדיוק כמו מוסיקה אשר נתפסת באותה נקודה.
עלינו לשמור על דינמיות תמידית עם הקול.

אגב לא כל הסיפור יהיה דרמטי. כמו במוסיקה גם בסיפור הדבר עלול להיות מעיק. עלינו גם לתת מרווחים של שפת דיבור מתונה. ומידי כל קטע "דרמטי" לחזור לצורת הדיבור "האמיתית" שלנו.

כמו במוסיקה כך גם בקול. עלינו להתאימם לפי גיל הילדים
כמו שבטהובן בהדרו לא מתאים לגילאי שנתיים וחצי כך גם "אחינו יעקוב" לא מתאים לגילאי עשר. ובמילים אחרות הילדים הקטנים כפי שאמרתי זקוקים למשהו בטוח. המשקל והקצב יהיו יותר קבועים. אל לנו להגזים בדרמתיות.
בגילאים גדולים יותר, רצוי שלא נשיר את הסיפור הדבר עלול להעיק.

קול המספר יהיה קולו האמיתי. כלומר שהמספר לא יספר את הסיפור בקול שהוא לא שלו. ישנם מספרים שמספרים שמשתמשים ב"ח" וע" מאוצלת, או משווים לקולם נימה ילדותית- זה לא נשמע טוב! והילדים מרגישים את הזיוף. 
כשהמספר מייצג דמויות הוא יחקה את הדמויות וכאן המקום לתת ביטוי למשחק.

שקט. השקט הוא כלי מאד חשוב . הוא יוצר מתח וציפייה 
דוגמאת: והנה יום אחד הוא הגיע......... הפיל הירוק.
הוא דפק פעם שלישית...........ולבסוף פתח את הדלת
הוא ספר אחד , שניים, שלושה......... ארבעה כיסאות.
השקט גם משמש כאוויר לנשימה. חישבו על יצירה מוסיקלית בעלת מקטעים של שקט.

כשיש רעש מהקהל השקט מרגיע אותו אל לנו לצעוק בכדי לנצח את הקהל, הדיבור השקט משתיק הרבה יותר טוב את הקהל.

רצוי שקצב הסיפור יהיה לא מהיר, אם כי כמו במוסיקה גם כאן יש מקום למשחק ושינויים.
 
דוא"ל      
omersantur@gmail.com

כתובת למשלוח דואר     
מושב גבעת ישעיהו 130 ד.נ האלה 99285
טלפון     
054-4700390  עומר ראובני

טלפקס   
02-5868865