מימיקה ועיניים

עיניים (וגבות
למרות שהעיניים הם חלק מהמימיקה (שפת הפנים) בחרתי להתייחס אליהם בנפרד בשל חשיבותם הרבה באופן הסיפור
אומנות העיניים הינה דסיפלינה משל עצמה ומספר שיודע להשתמש נכון עם העיניים עשוי לשבות את קהלו. בתרבות המערב, במיוחד בגרמניה העיניים נוטלות חלק מרכזי והמספר מספר דרך עיניו. עיניים רעות , עיניים טובות, האישונים אשר עוקבות אחר מסעו של הגיבור. ישנן שתיקות ארוכות ורק העניים זזות ומכינות את הקהל להפתעה הגדולה. אל נשכח כי המספר מעביר לקהל את מה שהוא רואה ועל כן העיניים פעילות כל הזמן

מימיקה 
כמו העיניים כך שפת הפנים- המימיקה, תציג לנו את הסיפור באופן יותר מוחשי. פרצופים המחקים דמויות מהסיפור והבעות פנים המתייחסות לעלילה ממלאות תפקיד חשוב
המימיקה משמשת כמקדמת קול ,כלומר יותר קל לנו להביע ווקאלית אלמנט סיפורי כשהבעת הפנים נותנת בסיס איתן לצורה בה נספר. לדוגמא כאשר הזאב ישאל את כיפה אדומה "לאן את הולכת ילדה?" נבטא ראשונה את מראו של הזאב בעזרת שפת הפנים (אני הייתי בוחר בפה מחוייך, שיניים חשופות ועניים כועסות) ורק אז מחקה את קולו של הזאב. נסו לחקות זאב כשהפנים חסרי הבעה לעומת חיקוי הזאב כשהפנים הן פני זאב, והיווכחו שהרבה יותר קל לחקותו בדרך השנייה
הרגש, הציפייה, חשיבה, הפתעה ועוד הבעות רבות אחרות בהן המימיקה ממלאת ומשלימה ביטוי מוחשי לסיפור. אך כאן עלי להדגיש, כמו בכל מאפייני מיומנות הסיפור, עלינו להתאים את האופן שאנו מציגים לעצמינו ולקהל! אם אנו לא חשים בנוח לעשות דבר אל לנו מלבצעו. וכמובן שעלינו להתאים עצמינו לקהל. אל לנו לחקות זאב מסוכן בצורה יותר מידי מוחשית לפעוטות, משום שאילו מלבד הבכי והחרדה עלולים להלבין בכל פעם שישמעו את המילה "זאב" ומהצד השני לא כדאי לחקות פרצופים של ליצן לילדי כיתות ג' אלו עלולים להרגיש תינוקיים
 
 
דוא"ל      
omersantur@gmail.com

כתובת למשלוח דואר     
מושב גבעת ישעיהו 130 ד.נ האלה 99285
טלפון     
054-4700390  עומר ראובני

טלפקס   
02-5868865