top of page

מיצ"ב-סיפור בשבעה נעלמים

עודכן: 4 בפבר׳ 2021

הבן שלי החמוד שבכיתה ה' כבר שבוע לא נרדם בלילה. חשבנו שזה קשור למיטה, לאוכל או לשינויי מזג האוויר, אבל בלילה החמישי שהוא כבר הסתובב לנו בחדר, הבנו שזה בגלל המיצ"ב במתמטיקה. האמת , אנחנו שומעים על המבחן הזה כבר מתחילת השנה והילד, מה לעשות, יותר חזק באונות הרגשיות של המוח, ואותן אונות בנות יונות לא נותנות לישון.

אם הוא רק היה יודע מה עובר על המורה שלו, הוא בוודאי היה כבר בחלום השלישי. הלו היא מתחילת השנה יורקת אש ותימרות מספרים. הלו היא חייבת להצדיק את השעות הנוספות שנתנה לה המנהלת. היא זו שעמדה מול המראה ודמיינה כיצד המפקח המחוזי מזמין אותה לבמה כדוגמה ומופת לשאר. היא אפילו הכינה נאום, בו היא חושפת את המשנה החינוכית שלה בראיית הילד כיחיד. ועכשיו לקראת המיצ"ב, החלום מתנפץ ומתרסק, מתגלגל בזפת וקוצים. הלו רק היא יודעת כמה התלמידים שלה לא מוכנים, ומה המנהלת תגיד?

אם המורה רק היתה יודעת מה עובר על המנהלת, היא בוודאי היתה דופקת לה בדלת עכשיו ונותנת לה חיבוק תומך. הלו המפקח האזורי לא מפסיק להציק לה על המיצ"ב וכמה חשוב לו לעלות את מיקום בית הספר דווקא באזור פרובינציאלי. הוא אפילו זרק כמה מילים למפמ"ר שיגרד כמה ג'יטונים בשביל בית הספר. ואיך היא תגיד לו, עוד כמה ימים, שהכל היה סתם? רק המחשבה הזו כבר גרמה לה לפרק שתי שמיניות של יוגורט עם מתיקות מעודנת.

אם המנהלת רק היתה יודעת מה עובר על המפקח האזורי, היא עכשיו היתה מפתיעה אותו עם בונבוניירה ליקר תפוזים. הלו הוא זה שהבטיח שאצלו במשמרת האשכולות הנמוכים עוד יפתיעו . הוא שהיה מנהל נערץ וידוע בעיקר בשל נועם הלכותיו הפך לאדם אחר. בגלל המיצ"ב, הוא כבר מצא את עצמו כמה פעמים מרים את הקול ולאחרונה המילה "לעזאזל" מופיעה בכל משפט שני שלו. הוא מרגיש איך בספר שהתחיל לכתוב – "זה בידיים שלנו", צריך לערוך מחדש כמה פרקים. וחוץ מזה, איך הוא יסתכל בעיניים של מנהלת תחום דעת במתמטיקה ומה היא תגיד?.

אם הוא רק היה יודע מה עובר על מנהלת תחום דעת במתמטיקה, הוא בוודאי עכשיו היה לובש את הטרנינג שנהיה קצת קטן עליו ויוצא לאיזה ג'וגינג בשכונה. באמת, באמת מסכנה. הלו כל התכניות, המחקרים, העבודה עם אנשי האקדמיה ואנשי השטח, היו לחינם. ולקראת המיצ"ב היא מריחה את זה. אפילו שיטת הבדידים שהיא נהגה לשלול בעבודת הדוקטורט שלה, עובדת יותר טוב. "איך זה יכול להיות?", היא מספרת למטפלת שלה כשהעיניים שלה דומעות: "עשינו מדגם מייצג לפני התכנית". ושום דבר לא עוזר, לא ווליום, לא לוריוון ולא קלונקס. ומה המנכ"ל יגיד ומה יגיד שר החינוך?

אם מנהלת תחום דעת במתמטיקה היתה יודעת מה עובר על שר החינוך, היא בוודאי היתה מבינה שהכל עניין יחסי ויש צרות גדולות יותר ולפעמים באמת כדאי לעצור ולומר תודה. הלו הוא שחרט על דגלו את לימודי המתמטיקה. הוא שהשיג מראש הממשלה תקציבי עתק לנושא. איזו מורשת הוא ישאיר אחריו? חושך לגויים? הלו עם ישראל שרד את אלפיים שנות הרדיפה בזכות אמונה וחישובי הלוואות בריבית ודווקא כשחזרנו אל אדמת אבותינו ראש רמ"א יבוא אליו עם בשורות מהשאול. הוא ידע מצבי לחץ בעבר אבל כבר חצי שנה הוא רועד ברגליים ובזמן האחרון מופיעים תיקים בילתי רצויים של "די כבר!".

ומה יגידו ההורים שהפקידו את ילדיהם הרכים תחת אחריותו. מה יגידו ההורים שהתעקשו לפרסם את מבחני המיצ"ב וליצור שקיפות מלאה בשם טוהר המידות ובשם השקיפות ובשם חופש המידע ובשם שילוח הילד לבתי ספר עם מיצ"בים טובים ובשם מעבר לאזור מיצ"בי גבוהה עם שכנים שיש להם מיצ"ב גבוהה וילדים מיצ"ביים משחקים בחוץ במשחקים מיצ"ביים איכותיים תחת עץ מיצ"בי רם. מה יגידו הורים שיש להם רק ביקורת על השיטה? רק שלא יכתבו על זה סיפור.


5 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page